Binnen VVT Alliantie Waardenland werken we voortdurend aan de ontwikkeling van de huidige zorgprofessionals en bieden we opleidingen voor mensen die in de zorg willen werken. We organiseren dat samen met de Werkgeversvereniging Zorg en Welzijn Zuid-Holland Zuid. Onder de vlag Zorgtalent bieden we het programma Flexibel opleiden.

In dit programma bieden we modules aan waarvoor certificaten per onderdeel behaald kunnen worden. We willen op deze manier zorgen dat zij zich kunnen blijven ontwikkelen en plezier in hun werk houden. En voor de starters in de zorg is het aantrekkelijk dat zij op deze manier laagdrempelig kunnen instromen. De opleidingen worden verzorgd door ROC Da Vinci College.

De werving van nieuwe studenten gebeurt via campagnes van Zorgtalent. De deelnemende organisaties hebben daar een belangrijke rol in. Zij zetten de campagne uitingen op hun social media kanalen en interne communicatiekanalen.

Interessante websites:
  • Meer weten over onze aanpak? Lees de publicatie over de stapsgewijze aanpak flexibel opleiden klik hier
  • Ervaringen van zorgtalenten lezen? klik hier!
  • Zorgtalent Barbara  vertelt in deze documentaire over haar ervaringen: klik hier en hier
  • Of luister de Podcast voor de Zorgavonturen met Barbara: klik hier

Contactpersonen van de Werkgeversvereniging:
Projectleider van de Werkgeversvereniging: Linde van Balen.
Projectleider flexibel opleiden: Hanneke Visser.